Probrace

Jelle

Bewegingstechnoloog

Nieuws

Tips voor het voorkomen van klachten tijdens het thuiswerken

Inmiddels is zo veel mogelijk thuiswerken de norm geworden. Waar dit voor de één misschien even wennen is, kan het voor de ander juist een uitkomst bieden. Echter beschikt niet iedereen over een vaste werkplek aan huis en zullen veel keukentafels dienen als bureau in deze tijd. Omdat we niet willen dat u door deze situatie last krijgt van nek- en/of rugklachten, hebben we hieronder een aantal belangrijke tips voor u op een rijtje gezet.

Tips voor het voorkomen van klachten tijdens het thuiswerken
Vijf belangrijke tips

1. Zorg voor een goede werkplek
Het is misschien verleidelijk, maar op de bank met laptop op schoot is natuurlijk geen goede werkplek. Mocht u geen (verstelbaar) bureau hebben, zorg dan in ieder geval dat uw werkplek aan een tafel is. Daarnaast is een goede stoel belangrijk, zorg bij gebrek aan een bureaustoel in ieder geval voor een exemplaar met rugleuning.

2. Installeer het beeldscherm op ooghoogte
Bij een te laag beeldscherm, belast u uw nek. Wanneer u enkel met een laptop werkt en niet met een extern beeldscherm, kunt u deze verhogen met behulp van een aantal boeken. Gebruik deze vervolgens met los een toetsenbord en muis.

3. Zorg voor een rechte houding
U kent het wel, dat u na een tijdje naar voren gaat hangen. Hierdoor komt er een hoge druk op uw schouders te staan, waardoor de kans groot is dat u klachten krijgt. Zorg er daarom voor dat u de gehele rugleuning gebruikt. Check om de zoveel tijd of u nog recht zit of plak een post-it op uw scherm om u hieraan te herinneren.

4. Krijg voldoende beweging tussendoor
Het is belangrijk om gedurende dag te blijven bewegen. Loop ieder uur even een rondje, haal tijdens uw pauze een frisse neus of ga de hond uitlaten. Een andere optie zou kunnen zijn om telefoongesprekken staand of lopend te voeren.

5. Doe oefeningen
Doe tussendoor schouder- en nekoefeningen. Beweeg de schouderbladen naar elkaar toe of beweeg uw hoofd van de ene schouder naar de andere.

Met deze tips zorgt u ervoor dat uw werkplek thuiswerk-proof is. Blijft u moeite hebben met het aanhouden van de juiste houding? Wellicht dat een houding corrector of een rug rechthouder ondersteuning kan bieden.

Vragen over dit artikel?

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws, beste tips en aanbiedingen.

Ontvang marketing communicatie waarvan wij denken dat je geïnteresseerd zal zijn.

Ontvang belangrijke informatie over uw bestellingen en rekening.

Je kunt deze opties altijd aanpassen door op de uitschrijven link te klikken in de footer van de e-mails. Voor meer informatie bekijk onze algemene voorwaarden of privacybeleid.

Wat klanten over ons zeggen Trust

Geeft een heel goed gevoel.Past perfect

10 / 10

Geeft een heel goed gevoel.Past perfect

Zeer prettige brace

10 / 10

Fijn dat je de brace links en rechts kunt ragen. IK draag hem nu een week, zeer prettig . Makkelijk en snel aan doen, geen storend klittenband.

geeft steun!

8 / 10

geeft steun!
Het aandoen is een beetje ingewikkeld voor 90-jarigen.

Goed advies .

10 / 10

Goed advies .

Het gat bij de duim is veel te smal

2 / 10

Het gat bij de duim is veel te smal

Laat een beoordeling achter